dieta na jesień

Jesienne nawyki, czyli jak prawidłowo odżywiać się jesienią.

Jesień to czas zmian w naszym organizmie, który najchętniej przygotowałby się do zapadnięcia w sen zimowy. Rzeczywiście nasza energia i samopoczucie na to wskazują. Ale czy możesz sobie pozwolić na spowolnienie? Zdecydowanie nie! Co zrobić, aby jesień, mimo gorszej pogody, była dla Ciebie łaskawa? Przede wszystkim przygotuj tak organizm, żeby żadna zła aura nie była Ci straszna!

Jedz tyle samo i chudnij

Pierwszy wielki błąd, który popełniamy jesienią, to przekonanie, że organizm ma większe zapotrzebowanie na energię. Jeśli też tak myślisz i w tym czasie pozwalasz sobie na większą ilość jedzenia, musisz to zmienić.

Po pierwsze o tej porze roku zazwyczaj mniej się ruszasz, a po drugie, chcąc poprawić sobie humor jedzeniem, paradoksalnie sobie go psujesz. Zbyt duża ilość jedzenia powoduje ociężałość, gospodarka cukrowa szaleje, a Ty przybierasz na wadze. Jeśli zaś Twoja dieta pozostanie na podobnym poziomie kalorycznym jak wiosną i latem, to na przykład, spacery w niskich temperaturach, mogą spowodować większe spalanie kalorii. Dzieje się tak dlatego, że organizm potrzebuje większych wydatków energii na utrzymanie odpowiedniej temperatury ciała. Reasumując, jedząc tyle samo, co wcześniej, w jesienną aurę możesz stracić zbędne kilogramy.

Zapomnij o podjadaniu

Bardzo ważnym aspektem jest regularność jedzenia. Pozwoli Ci ona uniknąć podjadania, które niestety w długie nudne popołudnia i chłodne wieczory jest częstą tendencją. Podjadanie może być również spowodowane aspektami psychologicznymi, np. nudą, gorszym nastrojem, brakiem bliskości.

Inną przyczyną może być odwodnienie organizmu. Zapytasz – jak to? Jesienią? Dokładnie tak! Jesienią przez to, że jest chłodniej, zmniejsza się potrzeba picia wody, a wszelkie herbaty, zioła, napary, które pijesz mogą Cię odwadniać. Wtedy organizm bardzo często głodem daje znać, że chce mu się pić. Jeżeli więc od ostatniego posiłku minęło mniej niż 3 godziny, a Ty odczuwasz już głód, napij się, bo może tylko o to chodzi 😊

Jeżeli jednak po wypiciu szklanki wody mineralnej lub naparu z dodatkiem chociażby soli himalajskiej, nadal jesteś głodna, to może jednak posiłek, który zjadłaś wcześniej nie był wystarczająco dobrze zbilansowany. Zadbaj o to, aby Twoje posiłki były syte i dobrze zbilansowane, wtedy masz większe szanse, aby nie podjadać pomiędzy nimi. Możesz skorzystać z cateringu dietetycznego, z którym w łatwy sposób będziesz jeść regularnie, a przy tym Twoje posiłki zawsze będą odpowiednio zbilansowane. Jeżeli chcesz sprawdzić naszą ofertę zajrzyj na www.rukolacatering.pl

dobre samopoczucie jesień dieta

Unikaj wychładzania

Ważne będzie również eliminowanie z diety produktów wychładzających i pobudzających większą produkcję śluzu. Do takich produktów zalicza się mleko i nabiał krowi, dużą ilość węglowodanów – przede wszystkim pieczywa – oraz cytrusów, które mimo większej zawartości witaminy C, wychładzają organizm.

 

Powyższe zasady nie są specjalnie trudne do wprowadzenia w życie, a z pewnością pomogą Ci przetrwać do wiosny J

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz artykuł o tym co jeść, żeby odpowiednio odżywiać się jesienią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *