Jak schudnąć

Jak schudnąć skutecznie i bez odchudzania?

Zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest, że jesz zdrowo, czasem zdarzy Ci się wyjść pobiegać, a waga od lat stoi w miejscu? Czujesz, że to demotywujące i pocieszasz się… czekoladą? Jak schudnąć na dobre? Efekty nie chcą przyjść, ponieważ nie wiesz, co jest dla Twojego organizmu dobre i jak pomóc mu przyspieszyć metabolizm! A wystarczy kilka prostych zmian w codziennym życiu i wchodzenie na wagę stanie się przyjemnością. Tylko od czego zacząć?

Po pierwsze – głowa

Kupiłeś buty do biegania, pochwaliłeś się wszystkim znajomym, że za rok będziesz innym człowiekiem i… jakoś zapał opadł, a wyjście na siłownię codziennie odkładane jest “na jutro”.

Dlaczego tak się dzieje? Naukowcy, zajmujący się tematem motywacji, twierdzą, że dużo lepiej działa motywacja wewnętrzna, a nie zewnętrzna. Kiedy powiesz komuś, że zmienisz styl życia, w mózgu włącza się tryb, który sprawia wrażenie, że zadanie już zostało wykonane i traci chęci. Jedyne, co
zostaje, to presja społeczna, która nie prowadzi do niczego dobrego.

Znacznie lepsza jest własna chęć – pomyśl sobie “jak mogę wyglądać za 2 lata?”.
Spójrz na sportowca, czy aktora, któremu zazdrościsz sylwetki, pomyśl o koledze z pracy, który już osiągnął efekty. Kiedy walczysz z samym sobą i realizujesz swój cel, motywacja jest dużo większa, a mózg pracuje lepiej, pobudzając ciało do wysiłku.

Nie od razu Rzym zbudowano – jak schudnąć, to z czasem

Myśl długofalowo o efektach. Nie ma nic gorszego, niż zniechęcenie się do dalszego próbowania przez brak efektów. Pierwsza widoczna poprawa wyglądu może mieć miejsce po około 4-6 tygodniach od zmiany trybu życia. Ustal sobie plan na dłuższy czas – wykup roczny karnet na siłownię, zamów catering na minimum miesiąc. Myśl realnie, a zmniejszysz ryzyko rozczarowania. Jeśli zjesz nadprogramową czekoladę, bo miałeś gorszy dzień – nic straconego, nie rezygnuj ze swojego planu. Cheat Day stosują wszyscy sportowcy! Ale bez przesady – na następny kryzys, czy stres, przygotuj sobie do podjadania coś zdrowego – wszystko siedzi w Twojej głowie.

Planuj dzień – licz czas między posiłkami

Regularne odżywianie jest najważniejszym elementem odchudzania. To podstawa, która otworzy Ci drzwi do wymarzonej sylwetki. Jedz niewielkie posiłki co 3 godziny, aby dostarczyć organizmowi niezbędną dawkę energii, a zarazem nie czuć głodu. Zaplanuj każdy dzień, pomyśl, czy zjesz w domu, czy w pracy. Weź pod uwagę planowaną aktywność fizyczną. Przygotuj sobie posiłki wcześniej albo skorzystaj z gotowych zestawów, dowożonych do biura. Dzięki temu będziesz miał pewność, że jesz tyle, ile powinieneś i nie zapychasz się pustymi kaloriami.

Wiedza kluczem do sukcesu – jak schudnąć, to z głową

Każdy człowiek ma inne potrzeby i funkcjonuje inaczej. Aby schudnąć, powinno się mieć świadomość możliwości własnego organizmu, wiedzieć, ile i jakich składników odżywczych powinniśmy sobie dostarczyć. Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne albo skonsultuj je z dietetykiem. Dostosuj dietę pod siebie i swoje ciało, ono samo powie Ci, jak schudnąć. Rób to z głową – wszystko da się osiągnąć dzięki rozsądkowi i zbadaniu własnych potrzeb.

Małymi krokami, czyli jak nakręcić metabolizm bez diety

A teraz dostaniesz garść wskazówek, które pomogą Ci dzięki drobnym zmianom w codziennych rytuałach wspomóc metabolizm i przyspieszyć proces odchudzania:

  1. Szklanka wody z fermentowanym octem jabłkowym codziennie rano przyspieszy metabolizm i ułatwi trawienie wszystkich posiłków w ciągu dnia;
  2. Zjedz jeden gorący posiłek w ciągu dnia, a reszta niech będzie chłodna (musli, kanapki, owoce…) – Twój organizm zużyje energię na “podgrzanie posiłku”, tracąc kalorie. Kto by nie chciał zostać mikrofalówką??;
  3. Chłód – nie tylko chłodne posiłki wspomagają metabolizm – dobrze działa też niższa temperatura w pokoju podczas snu, a także chłodny (letni) prysznic;
  4. Największe zmiany zachodzą w głowie – zainwestuj w niebieskie talerze – według badań psychologów ten kolor obniża głód;
  5. Zaczynaj jedzenie od sałatki – błonnik pomoże się nasycić i przyspieszyć metabolizm;
  6. Pij herbaty – po posiłku najlepsza będzie zielona albo biała – pobudzają wydzielanie soków żołądkowych, redukują uczucie ciężkości;
  7. Oprócz herbaty – dużo wody, może być z cytryną i miętą – poprawia pracę jelit i jest zwyczajnie smaczna 😉

Każdy może poprawić swój wygląd! Zawalcz ze swoimi genami i pozbądź się zbędnych kilogramów (wymówek?). Nie wiesz jak schudnąć? Stosuj się do wskazówek z artykułu i po prostu to zrób, podnosząc własną samoocenę i stan zdrowia – najważniejszy jest pierwszy krok!

Pobierz darmowy Plan Dietetyczny na 7 dni

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *