Zalety postu przerywanego — sprawdź, co możesz zyskać

Zalety postu przerywanego — sprawdź, co możesz zyskać!

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak wprowadzenie pewnych zmian w sposobie odżywiania może wpłynąć na Twoje zdrowie i samopoczucie? Aktualnie jednym z coraz popularniejszych sposobów żywienia jest post przerywany, który często przynosi wiele korzyści związanych ze zdrowiem i samopoczuciem.

Post przerywany: co to?

Post przerywany to model żywienia znany również jako intermittent fasting (IF). To metoda odżywiania, w której określone okresy jedzenia są przeplatane okresami postu. W ramach tej diety nie ma ograniczeń co do tego, co można jeść, ale istnieje ograniczenie czasowe dotyczące spożycia posiłków. Czy wiesz, jakie zalety niesie za sobą post przerywany?

Zalety diety IF:

  • mniej podjadania,
  • bardziej sycące posiłki,
  • ma korzystny wpływ na profil lipidowy,
  • jest komfortowy w stosowaniu,
  • profilaktyka nadciśnienia,
  • więcej czasu dla organizmu na trawienie posiłków.

Post przerywany nie jest dietą cud, to zdrowy i zrównoważony sposób, który może pomóc w zrównoważonej utracie masy ciała w porównaniu z restrykcyjnymi i niskokalorycznymi dietami. Co więcej, istnieje wiele różnych wariantów postu przerywanego, ale podstawowa idea polega na ograniczeniu okna czasowego, w którym spożywamy posiłki, a następnie na pozostawieniu dłuższej przerwy bez jedzenia.

Na przykład, popularna metoda 16/8 polega na ograniczeniu spożycia posiłków do 8-godzinnego okna czasowego, a następnie pozostawieniu 16 godzin na post. Wartościowe jest to, że w okresie postu organizm ma czas na odpoczynek od trawienia, co może prowadzić do różnych korzyści zdrowotnych.

Dieta IF: co to? Sprawdź post przerywany w Rukola Catering

Nie chcesz jeść codziennie 5 posiłków? Masz konkretne cele sylwetkowe lub marzysz o lepszym samopoczuciu? A może żyjesz intensywnie i nie masz czasu na 5 starannie skomponowanych posiłków? Możesz wejść na wyższy level postu przerywanego, zwłaszcza jeśli nie lubisz gotować lub nie masz na to czasu. Catering dietetyczny Rukola to przepis na pyszne posiłki w duchu postu przerywanego, które będą trafiały wprost pod Twoje drzwi.
Co zyskasz, dzięki postowi przerywanemu w Rukola Catering?

  • Uzyskasz upragnione cele sylwetkowe bez uczucia głodu,
  • odzyskasz energię,
  • skutecznie zredukujesz poziom tkanki tłuszczowej.

Jak wygląda post przerywany w przypadku diety pudełkowej?

  • Główne posiłki: otrzymasz 3 główne posiłki, które możesz spożywać co 4 godziny w czasie tzw. okna żywieniowego.
  • Niski IG: każdy posiłek powstaje w myśl niskiego indeksu glikemicznego, dlatego eliminujemy z nich cukry proste.
  • Jakość: dbamy o jakość każdego posiłku, dlatego w naszym menu nie znajdziesz przetworzonej żywności, a zaznasz pełnowartościowych składników, bogatych w białka i najwyższej jakości tłuszcze.

Post przerywany jest skutecznym modelem żywieniowym, który z większości przypadków przyniesie upragnione efekty. W przypadku wielu osób może stać się metodą kontroli pożywania określonego budżetu kalorycznego, co bezpośrednio może przełożyć się na kontrolę masy ciała i poprawę stanu zdrowia.
Dlatego pozytywny wpływ diety IF zazwyczaj wynika ze zmniejszenia ilości spożywanych pokarmów, a tym samym spadku masy ciała. Jak już wiesz, nie jest to metoda magiczna, a skuteczna, która z udziałem ujemnego bilansu kalorycznego pomoże Ci w drodze do upragnionego celu.

Post przerywany: kiedy oczekiwać efektów?

Wprowadzenie postu przerywanego do codziennej rutyny żywieniowej może przynieść różnorodne korzyści dla zdrowia i samopoczucia. Jednak pamiętaj, że efekty te mogą pojawiać się stopniowo. Organizm potrzebuje czasu na adaptację do nowego schematu żywienia, dlatego nie należy spodziewać się natychmiastowych rezultatów. Typowe efekty, na które możesz liczyć, to:

  • poprawa metabolizmu,
  • redukcja masy ciała,
  • zwiększona energiczność,
  • lepsza kontrola nad poziomem cukru we krwi.

Post przerywany to trend i metoda odżywiania, która może przynieść wiele korzyści dla zdrowia i samopoczucia. Zanim jednak rozpoczniesz nowy plan żywieniowy, możesz skonsultować z profesjonalistą, zwłaszcza jeśli jesteś:

  • sportowcem,
  • kobietą w ciąży,
  • osobą o niestabilnej glikemii

w ten sposób upewnisz się, że dieta IF będzie odpowiednia dla Ciebie.