Jak nie przytyć na kwarantannie?

Koronawirus mocno zmienił polską codzienność. Nie tylko dzieci nie chodzą do szkoły, większość firm wstrzymała działalność, ale pojawił się też przymusowy czas spędzany w domu. Obecna rzeczywistość dość bezlitośnie pokazuje dietetyczne słabości oraz nastawienie do jedzenia. W ciągłym biegu nikt nie miał czasu, aby zastanowić się nad tym co je, dlaczego i kiedy tak naprawdę jest głodny. Każdy korzystał z nieograniczonej możliwości wychodzenia z domu i robienia zakupów. Większość czynności odbywała się w sposób zmechanizowany wręcz nieświadomy. W obecnej sytuacji pojawia się okazja do zatrzymania się i naprawienia błędów żywieniowych tak, aby nie wyjść z tej pandemii z 10 kg na plusie.😉

 

Po wprowadzeniu pierwszych obostrzeń związanych z pandemią, ludzie wpadli w panikę i szturmowali sklepy wykupując makarony, kasze, mąki, pieczywo … czyli to, co jedzone w dużych ilościach przyczynia się do nadwagi, otyłości i wielu chorób metabolicznych, a co za tym idzie obniżenia odporności. Niestety przekonanie, że nic nie może się zmarnować skłania do wyjadania zgromadzonych zapasów i sprawia, że dieta oprócz tego, że staje się wysokowęglowodanowa, to jeszcze monotonna.

Kolejne dni wiązały się z dużym stresem, przyczyniającym się do sięgania po jedzenie i różnego rodzaju przekąski, które miały za zadanie likwidować powstałe napięcie. Niestety takie potrawy charakteryzują się sporą ilością kalorii i są mało sycące, przez co zjada się ich zdecydowanie za dużo. Co więcej, część osób przyzwyczaiła się do spożywania posiłków
podczas oglądania telewizji czy pracy. Brak odpowiedniej uważności sprawia, że mózg nie wychwytuje sygnału o poziomie sytości i niezauważenie przyjmowane są nadprogramowe kalorie.

Wreszcie nadszedł etap nudy i zniechęcenia, w którym chętnie sięga się po słodkości. Sprzyja temu duża ilość  czasu na gotowanie i przyrządzanie deserów. Każdy chętnie szuka nowych a nie zawsze dietetycznych przepisów,  ponieważ nuda jest stanem niekomfortowym i kojarzącym się z brakiem kontroli oraz organizacji. Jeśli doda się do tego strach i niepewność o jutro, to powstaje gotowy przepis na słodkie wypieki. Pocieszanie się słodkościami powoduje, że szybko przekracza się dzienne zapotrzebowanie kaloryczne.

Niestety zamknięcie siłowni i wprowadzenie zakazu przemieszczania się w celach rekreacyjnych skutkuje mniejszą ilością ruchu, a tym samym mniejszym spalaniem energii. Warto o tym pamiętać  układając jadłospis tak, aby nie dostarczał więcej niż organizm może spalić.

Niewątpliwie kwarantanna to trudny czas dla wszystkich. Może się jednak okazać, że to dobry moment, aby zatrzymać się na chwile i pochylić nad dietą. Warto zbudujmy dobrą relację z jedzeniem. Na początku trzeba określić swoje odczucia fizyczne i psychiczne kiedy nadchodzi głód. Ważne jest nie zajadanie stresu, regularne jedzenie i nie nagradzanie się, ani nie karanie słodyczami. Przestrzeganie tych kilku zasad pomoże nie tylko trzymać linię podczas pandemii, ale także trwale zmienić złe przyzwyczajenia, co z pewnością zaowocuje w przyszłości.

NASZE RADY

To co w takim razie można robić, aby zachować zdrowie i sylwetkę?

  1. Jeśli nie uprawiasz aktywności fizycznej, to  powinieneś zrezygnować z jedzenia dużej ilości węglowodanów i zastąpić je warzywami.
  2. Jedz regularnie a najlepiej o tych samych porach. Wyznacz ile posiłków dziennie zamierzasz skonsumować, jaka powinna być ich kaloryczność i tego się trzymaj.
  3. Nie podjadaj pomiędzy posiłkami, zwróć uwagę czy nie zajadasz stresu czy nudy.
  4. Pij dużo wody szczególnie między posiłkami.
  5. Jeśli przyjdzie Ci ochota na coś słodkiego, przygotuj to samodzielnie.  Przepisy modyfikuj tak, aby zawierały większą ilość białka, wtedy będą sycące i zjesz ich mniej.
  6. Pamiętaj o wspieraniu odporności: probiotyki, witamina D3+K2, B-compleks, witamina C.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że trudno pokonuje się własne słabości i walczy ze złymi nawykami. Pomocne może okazać się skorzystanie z oferty cateringu dietetycznego, gdzie jadłospis jest układany i bilansowany przez dietetyka. Taki jadłospis dopasowany jest do stylu życia i upodobań kulinarnych, przez co staje się łatwiejszy do przestrzegania. Warto próbować nowych smaków, aby przekonać się, że zdrowe jedzenie może być pyszne i pięknie podane.

Wejdź na stronę www.rukolacatering.pl i wybierz dietę pasująca do Ciebie.

1 Comment to “ Jak nie przytyć na kwarantannie?”

  1. Podstawą zachowania prawidłowej wagi jest zbilansowana dieta, liczenie kalorii i trochę ruchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *