zielona sałata na grządce

Wiosna, wiosna ach to Ty!

Zmęczenie zimą odczuwa każdy z nas. Ta pora roku znacznie zmniejsza poziom aktywności. Chętniej zostajemy w domu, mniej uwagi przykładamy do zdrowego odżywiania, pewnie odrobinę dlatego, że spod grubych kurtek i czapek naciskanych prawie na nos niewiele widać. Wraz z nadejściem pierwszych oznak wiosny budzimy się do życia.

Nie tylko my, bo wiele dzieje się w przyrodzie, która jest źródłem naszego samopoczucia i wyglądu. Pierwsze promyki słońca to sygnał, że najwyższa pora na zmianę diety, która po zimie wymaga od nas więcej dbałości ,by w okresie przesilenia wiosennego nasz organizm mógł funkcjonować na pełnych obrotach. Zaczynamy od zmiany na talerzu, pamiętając ze odpowiednia dieta jest zawsze kluczem do sukcesu. Czas pozbyć się uczucia apatii, problemów z koncentracją, doprowadzić do ładu wysuszoną zimnem skórę, kiepską kondycję włosów i paznokci na rzecz promiennego wyglądu i nowych pokładów energii.

Naszym lekiem na wiosenne przesilenie jest cynk. Chcąc wyrównać jego poziom powinniśmy pamiętać, że znajdziemy go przede wszystkim w rybach, chudym mięsie, nabiale, kaszach i pełnoziarnistym pieczywie. Ważnym elementem diety w tym okresie są warzywa i owoce, które zawierając antyoksydanty umiejętnie walczą z wolnymi rodnikami. Sprzymierzeńcami, którzy na pewno poprawią naszą odporność są zdaniem ekspertów cytrusy, truskawki i porzeczki a z warzywnej grządki pomidory, marchew, brokuły, czerwona papryka i szpinak. Witaminy A, C i E które zawierają spowodują, że okres wiosennego przesilenia będzie dla naszego organizmu krótki i mało dokuczliwy.

Natka pietruszki i kiełki nieocenione pokłady witamin tj. B, A, C, E zawierają równocześnie bardzo potrzebne nam do prawidłowego funkcjonowania minerały. Wapń, fosfor, cynk, magnez i potas, bo o nich mowa powinny być przemyślanie przemycane do naszych codziennych posiłków.

IMG_2537
Wiosna, to czas kiedy małe przyjemności cieszą znacznie bardziej, niż w zimne wieczory. Bez obaw i z uśmiechem warto czasem zgrzeszyć fundując sobie chwilę z gorzką czekoladą, garstką orzechów czy pestek słonecznika albo dyni, które poprzez zawarty w nich magnez zmniejszają poziom stresu, towarzyszącego niestety nam na co dzień.
Wiosna już puka do drzwi. Czas je otworzyć z energią, świetnym samopoczuciem i wspaniałym wyglądem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *